Platba z banky formou inkasa je velmi příjemný a pohodlný způsob pro platby fakturačním způsobem (pozor, neplatí pro unikátní kreditopvý způsob). Podstatou služby je, že Vy jako zákazník si nastavíte limit a my Vám jednou za měsíc můžeme sáhnout do Vašeho bankovního účtu a požádat o transfer financí od Vás k nám. Maximální hodnota, která může být přenesena je právě Vámi definovaný limit, který je Vaše vratná jistina
Ze všeho nejdříve si stáhněte a vyplňte tento soubor ohledně souhlasu s inkasem. V dokumentu nám vyplňte:
- Sekci základní údaje
- Informace o bance
- Specifický symbol můžete nechat prázdný
- Potvrzení od banky je platné vždy od1. dne v měsíci
- Inkasní limit je Vaše výše jistiny. Pokud se Vám nechce hledat Vaši jistinu, napište tam třeba čtyřnásobek Vaší průměrné měsíční útraty — > 2000 Kč (pokud máte útratu max 500 Kč/měsíc)
Každá banka podporuje možnost inkasních způsobů plateb a je potřebné nastavit ten správný. V každé bance jsou totiž dvě formy inkasa.
- Souhlas s inkasem
- Příkaz k inkasu
V našem případě vy si budete v bance nastavovat souhlas s inkasem, tedy aby Váš bankovní účet povoloval tu možnost, abychom my Connectica mohli do něj sáhnout jednou za měsíc.
Naopak, pokud by jste někdy chtěli Vy někomu sáhnout jednou za měsíc do účtu, pak budete nastavovat příkaz k inkasu. Pojďme si to ukázat konkrétně, jak je to v naší oblíbené Fio Bance.
V sekci přehledy najděte inkasa a SIPO:
Vidíme zde dvě možnosti. Zadat nový souhlas s inkasem, nebo zadat příkaz k inkasu. Vybereme zadat nový souhlas s inkasem a vyplníme to dle těchto pokynů:
Z účtu: Vybereme si jeden z naších účtů co máme ve fio bance
Stačí dát odeslat, autorizovat a je hotovo.
V ostatních bankách je nastavení podobné, občas trochu krkolomnější. Pokud si nevíte rady, zkuste googlit, nebo zavolejte své bance ať Vám pomohou inkaso zřídit. Případně zkuste jako malou nápovědu užít tento postup ohledně nastavování inkasa pro nejčastější banky.
I přes nastavení inkasa Vám budou stále chodit sms i e-mail notify se zaslanou fakturou a informací o platbě. Tato utilita je v IS napevno daná a nemůžeme ji zrušit.
O tomto kroku Vás může informovat Vaše banka. Je potřeba se jich dotázat, zdali to umožnují. Na naší oblíbené Fio bance si ukážeme, jak si takové notify ohledně pokynů můžete nastavit.
Po přihlášení jděte a klikněte na sekci nastavení (vpravo nahoře) a potom po rozkliknutí vyberte položku SMS a e-mailová upozornění.
Zde si můžete nastavit buď volbou pohyby a zakliknutím “přidat upozornění” informace o transakcích, nebo si můžete formou Pokyny a kliknutím na “přidat upozornění” zadat požadavek na informování, pokud nějaký pokyn není zvalidovaný.